Talaia-Alcudia-Mallorca

Aquest itinerari que presentem pretén mostrar al senderista el punt més elevat de la península d’Alcúdia. Amb la pujada a la Talaia (446 m.) el caminant es veurà recompensat amb les seves panoràmiques. La nostra ruta passa per la finca pública de la Victòria, que separa les badies de Pollença i Alcúdia.

Talaia-Alcudia-Mallorca-1

RECORREGUT: 4,92 km
DIFICULTAT: Fàcil.
RECOMANACIONS: Convé portar aigua. A l’estiu hem de tenir precaució a les hores centrals del dia ja que poden resultar massa caloroses per realitzar la pujada.

DESCRIPCIÓ:

El punt d’inici és la Ermita de la Victòria, on deixarem el cotxe i ascendirem per una pista forestal en direcció a la Talaia.

Després de 15 minuts caminant i després d’una corba tancada ens trobem a la nostra esquerra uns graons tallats sobre la roca, es tracta del camí de “sa Penya Roja”. Ignorem la desviació i continuem pel mateix camí i després d’una corba a l’esquerra, divisem una barrera que hem de sortejar per un botador situat a la seva dreta, a partir d’aquí el pendent es va suavitzant fins a arribar al “Pla de sa Talaia”, el bosc de pins es buida i comença a aparèixer alguna alzina i canyís, oferint una vista sobre les dues badies (Pollença i Alcúdia).

Aviat podrem veure sense impediments el nostre objectiu i el camí que es dirigeix al “pas de s´Aritja”. Ara el traçat s’endureix pel grau de pendent que ofereix i sense adonar-nos ens trobem al peu del penya-segat, on el camí cerca els llocs de millor accés per prosseguir.

Arribats al “portell” natural en la pròpia roca que dóna pas a l’altra cara de la muntanya, on continuarem pel camí que cerca la Talaia i en sengles zig-zags per la lloma fins a aconseguir el cim. On podem contemplar una vista que pocs llocs com aquest ofereix als senderistes, des de “cap Formentor” a “cap Ferrutx”, i per terra endinsant-se fins a les poblacions d’“Es pla des Raiguer” i “Serra de Tramuntana”.

Talaia-Alcudia-Mallorca-2
En el cim trobem les restes de Sa Talaia de la Victòria, la construcció que formava part del conjunt de torres i talaies disposades en punts estratègics del litoral per a vigilar la costa i transmetre els avisos de perill mitjançant senyals de fum durant el dia i de foc a la nit. L’estratègia permetia comunicar ràpidament les notícies, fins que arribaven al centre d’ordenament que estava a Palma.

El retorn ho farem pel mateix camí.