+Mallorca: la revista de Mallorca

Arròs Brut mallorquí

Arròs Brut mallorquí

L’Arròs Brut mallorquí és un plat típic de Mallorca, molt demanat per residents i visitants de l’illa, és un arròs caldós i es pren com a primer plat.

Arròs Brut mallorquí, de Mallorca

 

No us perdeu detall de la preparació de l’Arròs Brut mallorquí i bon profit.

 

Ingredients per a 2 persones:

• 300 grs. pollastre
• 300 grs. costella de porc
• 1 ceba
• 1 tomàtiga de ramallet
• 1 gra d’all
• Safrà
• 1/4 culleradeta “quatre espècies” Crespí
• Pebre bo negre
• 1 tassa d’arròs per persona
• 2 litres aigua
• 100 grams de pèsols
• 100 grams de mongetes tendres
• 1 pebre verd o rabanets (per a l’acompanyament)

Opcional: Rovellons, carxofa, cargols, etc.

 

Arròs Brut mallorquí, de Mallorca 

Elaboració:

En una olla profunda i ampla (millor si és de fang), afegim oli d’oliva i cuinem la carn trossejada a foc mitjà durant uns minuts, quan la carn comenci a daurar-se, la sofregim juntament amb la ceba en trossos petits i la tomàtiga pelada i trossejada, en l’últim moment, afegim el gra d’all esclafat i ho ofeguem un parell de minuts.

Un cop ho tinguem tot ofegat i abans que es cremi la ceba, aboquem l’aigua i afegim una mica de quatre espècies, una mica de sal i el pebre bo negre i deixarem fer el brou durant una mitja hora a foc mitjà.

Afegim al brou els pèsols, les mongetes tendres trossejades i el safrà.

Passats 5 minuts tirem l’arròs. Si ho desitgem i és la temporada, podem afegir “esclata-sangs” (Rovellons) trossejats al brou o carxofa.

Deixem cuinar l’arròs. Durant la cocció de l’arròs comprovarem que l’aigua sigui suficient perquè l’arròs sigui caldós i en el cas que s’evapori massa aigua afegirem una mica.

Quan l’arròs estigui llest, emplatem en un plat fons acompanyat d’uns rabanets o un pebre verd a tires.

Bon profit.

Arroz Brut mallorquín

 

Predio Son Quint. Aceite de Oliva Virgen Extra de Mallorca. Mallorca Shop.
Denominació d'Origen Binissalem Mallorca
Flor d'Ametler. Flor de Almendro. The fragance of mallorca
Can Prunera - Museu Modernista
Club del Ca Rater Mallorquí
Fotos ciclismo / cycling de Xisco Munar