El viatger iniciarà la ruta bé a peu, bé amb cotxe, des de la plaça Major de Caimari, pel carrer de Sant Jaume, fins a Binibona. El camí discorre per una carretera secundària asfaltada i poc transitada, vorejant algunes possessions d’antiga arquitectura rural característiques de la zona,

com s’Alqueria i Son Sastre, a la dreta; Son Riera i Subies, a l’esquerra; i finalment Sa Vedelleta, a la dreta.
En arribar a l’idíl·lic llogaret de Binibona, descobrireu que aquest era el pas natural per a accedir a les possessions del nord del terme municipal de Selva, moltes situades a la vorera del camí que antigament conduïa a Pollença.

Excursions: Trobada amb la naturalesa. Rutes a peu.

A l’arribada a Binibona, haureu de deixar el cotxe en el pàrquing de la plaça. Aquesta segona etapa s’iniciarà seguint el camí amb la indicació de l’agroturisme Ets Albellons, deixant a l’esquerra la desviació que hi condueix per a continuar recte pel camí sense asfaltar.

A pocs metres de prendre aquest camí, a la dreta, trobareu un senyal al costat del torrent de sa Coma, que us indicarà la direcció a prendre per a continuar la ruta.

Una vegada creuat el torrent, haureu de seguir el sender de l’esquerra que discorre paral·lel al torrent. A pocs minuts i després de travessar una barrera continuareu fins a l’encreuament següent on el sender es transforma en un ampli camí per on haureu de seguir a l’esquerra. En aquest tram de la ruta tendreu l’oportunitat de divisar a la dreta sa Penya Foradada i a l’esquerra el Puig Mitjà (386 metres).

Al llarg d’aquest camí trobareu també algunes carboneres i forns que s’utilitzaven per fer calç, exemples de les construccions representatives relacionades amb antics oficis, que durant segles varen caracteritzar la muntanya de Caimari. Podreu veure rèpliques d’ambdues construccions al parc etnològic de Caimari.

Arribats a la bifurcació següent, prendreu el camí que descendeix lleugerament a l’esquerra, paral·lel al torrent. Seguireu fins a arribar a un petit clar amb una alzina al centre, on haureu de continuar pel camí ascendent a la dreta.

Pocs minuts després (convé estar atent a les indicacions), abandonareu aquest ampli camí per prendre a l’esquerra, un estret sender zigzaguejant, ascendent i pedregós, conegut popularment com sa Costa d’en Barral, i caracteritzat per l’espessa vegetació.

Abans d’assolir el punt més elevat d’aquesta etapa, conegut com es Cocó dets Ases, podreu gaudir d’una magnífica vista del petit poble de Binibona, del Puig Mitjà i del Puig Caragoler, entre altres. Des d’aquest lloc s’iniciarà el descens cap a la finca de Ses Figueroles a través dels terrenys antany conreats, que envolten la possessió.

Una vegada finalitzat el descens, trobareu novament una bifurcació, en la qual haureu de prendre el camí de l’esquerra. Després de passar una petita barrera, creuareu el torrent, que en aquest tram es denomina Els Picarols i continuarà fins a arribar a les cases de Ses Figueroles, albergades per un gran Lledoner (Celtis australis), on podrà realitzar un alt al camí i gaudir de l’assossec que brinda aquesta part de la Serra de Tramuntana.