Excursió a Sa Foradada entre oliveres centenàries i unes impressionants vistes de la Serra de Tramuntana.

Punt de partida:
Al Palau de Son Marroig, que es troba a la carretera MA-710 entre la població de Valldemossa i Deià.

Altitud: 270 m.

Temps: 1 hora i 47 minuts caminant.

Calçat: Botes de muntanya (recomanat).

Roba: Segons època de l’any.

Aprovisionament: Portar aigua suficient.

Millor època: A l’estiu per de pas donar-se un bany.

Recorregut
Al costat de la possessió de Son Marroig es troba una reixa que dóna pas, després de saltar per les escales, al camí que comença el descens a la Península de Sa Foradada.

Al principi el camí transcorre per un olivar d’oliveres centenàries molt comunes per aquesta part de l’illa.

A continuació ens trobarem amb un mirador amb una taula de pedra a 255 metres sobre el nivell de la mar, dels molts miradors que va manar construir l’Arxiduc Lluís Salvador per aquests llocs.

Excursió a Sa Foradada

Durant tot el camí (sense asfaltar) mentre baixem, podrem contemplar la impressionant roca foradada pel vent, punt final de destinació de la nostra excursió.

Excursió a Sa ForadadaA la nostra esquerra ens trobarem unes escales de pedra que si les pugem ens portaran novament a un altre mirador de l’època de l’Arxiduc (155 m.).

Una mica més avall, a l’altura de 45 metres sobre el nivell de la mar i uns metres abans d’arribar a un encreuament de camí, hi ha una desviació a la nostra dreta que ens permet baixar a una minúscula cala d’aigües transparents.

Quan arribem a l’encreuament, agafarem el camí de la dreta per anar vorejant a mitja alçada la península fins arribar a l’embarcador, lloc ideal per donar-se un bany i punt de destí de l’excursió.