En aquesta ruta Llucmajor, Santanyí, visitarem diverses platges i cales de Mallorca situades al sud-est insular, pertanyents als termes municipals de Campos, Llucmajor o Santanyí.
En qualsevol d’elles, i moltes altres de la zona, podrem gaudir d’un bany a les seves cristal·lines aigües.

En tota la zona hi ha restaurants amb una àmplia oferta en peixos i especialitats marineres.
La segona part del recorregut transcorre per zones rurals típiques de Mallorca i amb un índex d’urbanització molt baix.

KM.

S’Horta **
Far de Ses Salines ****

Descripció Ruta Llucmajor, Santanyí:
Sortim de Llucmajor pel tranquil Camí de Cala Pi, per després girar a l’esquerra a la MA-6014 i després a la dreta a la MA-6015, que ens conduirà a S’Estanyol i, pedalejant a escassos metres de la mar, amb la vista de Cabrera a la nostra dreta, arribar a la meravellosa platja de Sa Ràpita.

Seguim per la MA-6030 i girem de nou a la MA-6040 que no deixarem fins arribar a la Colònia de Sant Jordi.

Des d’allà, per la MA-6100 arribarem a Ses Salines i a Es Llombards, on tenim l’opció d’arribar fins al Far de Ses Salines, fet que suposaria allargar la ruta en uns 19 kms.

Sense entrar a Santanyí, girarem cap a Cala Figuera, una altra de les platges que recomanem en aquest recorregut.
Podem tornar cap a Santanyí per la mateixa carretera o bé fer-ho pel camí de sa Bassa Serra, molt proper al parc natural de Mondragó.

Per la MA-16 passarem per S’Alqueria Blanca, Calonge i S’Horta, des d’on arribarem a Porto Colom, on recomanem fer el recorregut complet i, si és possible, arribar fins al far.

Ruta Llucmajor, Santanyí
Tornem a S’Horta, des d’on ens dirigim a Es Carritxó i d’allà, per la MA-14 a Felanitx.
Per la MA-5120, direcció Campos, girem a la dreta al cap d’1 km. pel camí de Son Mesquida, que ens condueix a Porreres i, des d’allà, un cop superada la dificultat de Sa Bastida, a Llucmajor per la MA-5020.