Palma – Coll de Sóller – Sóller – Puig Major (Túnel Monnaber) – Cima Puig Major – Escorca – Coll de Sa Bataia – Lluc – Coll de Sa Bataia – Caimari – Selva – Inca – Binissalem – Consell – Sta. María – Pont d’Inca – Camí de Cabana – Camí dels Reis – Palma.

Km: 114,811 – Dificultat: Alta – Temps aprox. 6 h.

Cicloturisme a Mallorca, ruta: Puig Major. Ascensió.

Punts d’interès:
Coll de Sóller
Sóller
Fornalutx
Cima del Puig Major
Monestir de Lluc

Descarregar GPS/GPX

DESCRIPCIÓ RUTA PUIG MAJOR

Sortim des de Palma (Ciclos Bimont) pel Camí dels Reis fins a la rotonda del Polígon de Son Castelló, on prenem la MA-11 direcció a Sóller, on arribem després de superar el Coll de Sóller (498 m), amb les seves característiques corbes de ferradura.

Des d’allà, per la MA-10, arribarem després de 14 kms. de pujada al Túnel de Monnaber (849 m).

A uns 2 kms. es situa la base militar on, amb el corresponent permís previ de l’Exèrcit de l’Aire, iniciarem la dura ascensió al cim del Puig Major (1.445 m).

L’esforç val la pena, ja que des d’allà podrem gaudir d’unes vistes espectaculars de tota la Serra de Tramuntana i pràcticament de tot Mallorca.

Després del descens seguim per la MA-10 direcció a Lluc, passant abans pels embas saments de Cúber i Gorg Blau.

Discorre la carretera entre alzines i amb les muntanyes i el mar a l’esquerra.

Una vegada superada la cota de 677 metres a Alzina, baixarem cap al Coll de Sa Bataia, on podem reposar for ces al restaurant Can Gallet.

A 2 kms. s’ubica el Monestir de Lluc, que recomanem visitar.

Cicloturisme a Mallorca, ruta: Puig Major. Cim.

Retornem al Coll de Sa Bataia i ja des d’allà ens dirigim per la MA-2130 fins a Inca i després cap a Palma per la MA-13 A, desviant nos en el Pont d’Inca per reprendre el Camí dels Reis arribant al punt de partida.