fotos_ruta_calicantSant Llorenç des Cardessar – Petra – Ariany – Santa Margalida – Son Serra de Marina – Sant Llorenç des Cardessar.

Km: 74,379 – Dificultat: Baixa – Temps aprox.: 3:30 h.

fotos_ruta_calicant_1

Punts d’interès:

• Esglèsies dels pobles que visitem.
• Petra, Museu de Fray Juníper Serra.
• Els molins i cases rurals de la zona.
• S’Avall, Torrent de Na Borges.
• Sa Cànova, Son Serra de Marina i Son Real.

Descarregar GPS/GPX

alt_serra_de_calicant

DESCRIPCIÓ

Pel Camí de Calicant (MA-3323) ens endinsem a la zona de la Serra de LLevant. Evitem passar per Manacor, prenent el Camí de Son Ramón.

fotos_ruta_calicant_2

Girem a la dreta a la carretera de S’Avall, per on discorre el Torrent de Na Borges, el més llarg i cabalós de Mallorca. Aquesta zona té 3.044 has. i està declarada Àrea Natural d’Especial Interès. Predomina l’ullastre i en la fauna destaquem la perdiu vermella, la tortuga mediterrània (Testudo hermanni), la geneta i les martes. Unes corbes tancades ens porten a la M-3330. Girem a l’esquerra, direcció a Petra i, sense entrar al poble, prenem el Camí de Son Reixach, per arribar a Ariany, petit municipi independent des de 1.982. Sortim per la MA-3340, prenent aviat el Camí Vell de Sta. Margalida. Seguim per la MA-3400, que ens porta, per un terreny exigent, a l’encreuament amb la carretera Alcúdia-Artà, travessant abans el Torrent de Son Real. Visitarem la platja de Son Serra de Marina, situada entre les de Sa Cànova i Son Real. A la tornada, a uns 2 kms. girem a la dreta per reprendre el Camí de Calicant, pel que arribarem al nostre lloc de partida.

{iframe}http://www.everytrail.com/iframe2.php?trip_id=452608&width=540&height=400{/iframe}