Sortim de Sóller. A prop de l’encreuament de la carretera de Deià veurem la primera indicació GR que es dirigeix cap a Ca n’Ai, un hotel rural de la zona.

Camí dels Pintors

Passades les cases trobarem una bifurcació: cap a l’esquerra el Camí de Son Sales i per la dreta cap al Port.

Podem agafar qualsevol de les dues opcions; l’opció de Son Sales és directa cap a Can Bleda i al principi no és més que una carretera asfaltada sense complicació.

En els encreuaments tenim la senyalització pertinent i aviat ens desviarem per pujar directament pels oliverars. Passats aquests el camí recupera el seu antic empedrat per salvar el desnivell més acusat del camí. En el supòsit que haguéssim optat per dirigir-nos al Port gaudirem d’un bonic passeig entre horts fins a arribar a l’altura de l’antic hotel Rocamar, i prendríem l’antic traçat empedrat de gran bellesa per l’interior del bosc. No té problemes d’orientació fins a les cases de Muleta Gran i des d’allà a la carretera que baixa Alconàsser.

Camí dels PintorsTant si anem per un itinerari o un altre hem de baixar per la carretera fins a prop de la mar i trobar la barrera que hem de botar i prendre el sender costaner que no abandonarem en cap moment. A partir de la segona meitat del recorregut, al costat de la platja del Canyaret, molt freqüentada pels clients de l’hotel de Llucalcari i antigament pels vilatjans ja que, a prop de la casa, brollava una font d’aigües molt fresques i gran cabal, el camí és més franc i fàcil de seguir, doncs el recorregut fins a la cala de Deià és més un passeig que una excursió.

Des de la cala tenim diverses opcions per pujar a Deià, totes elles senyalitzades. Per a això prenem la carretera asfaltada i en arribar al pont decidim allà el nostre camí de tornada al poble. El que està marcat com a GR és el Camí de sa Vinyeta que ens apropa fins a l’entrada del poble. Creuant el pont tenim el Camí des Ribassos, empedrat en els seus inicis, amb una desviació cap a la Pedrissa; si no ens importa caminar per asfalt uns quilòmetres fins al poble podem prendre’l, però si no ens desviem recorrerem un bonic camí a prop del torrent que ens portarà directes al poble, passant per davant del refugi de Can Boi.