Port_Valldemossa_1Palma – Puigpunyent – Es Grau – Coll d’en Claret – Port Valldemossa – Valldemossa – S’Esglaieta – Palma.

Km:  59,72 Dificultat:  Mitja Temps aprox.:  3 h. – Desnivell:  1.166 m.

Port_Valldemossa_4

Punts d’interès:

• Es Grau i Vall de Superna
• Coll d’en Claret
• Port de Valldemossa
• Valldemossa

Descarregar GPS/GPX

Port_Valldemossa_3Descripció

Sortim des de Cicles Bimont, prenent la MA-1041 en direcció a Puigpunyent. Una vegada allà, girem a la dreta per la MA-1101, iniciant l’ascensió a “Es Grau” (468 m.). Anem guanyant altura i podem contemplar les vistes del poble que acabem de deixar enrere. La segona part de la pujada transcorre entre arbres que ens protegeixen del sol i de la calor.

Port_Valldemossa_2La davallada per la vall, amb una vegetació típicament mediterrània, és un dels trams més bells que podem recórrer a Mallorca.
A l’encreuament amb la MA-1100 ens trobem amb La Granja d’Esporles, una bella mansió del Segle X,  envoltada de frondosa vegetació, bells jardins i fonts naturals,  a la que es recomana la visita. Des d’allà girem a l’esquerra primer i, en el següent encreuament, girem a la dreta per la MA-10 i ascendim fins el Coll d’en Claret, des d’on tindrem unes vistes espaioses sobre la badia de Palma primer i, ja  al descens, sobre la Serra de Tramuntana i el mar, cap al qual ens dirigim.

Després d’una llarga recta, girem a l’esquerra per iniciar la davallada cap al Port de Valldemossa, travessant el Pla des Rei i iniciant el descens cap a la mar per una estreta i sinuosa carretera construïda sobre un antic camí de contrabandistes. Al retorn ens trobarem amb trams durs, al voltant del 15% i amb una pendent mitja del 10%.

Una vegada recuperats de l’esforç, ens dirigim cap a Valldemossa on, a més a més de reposar forces, podrem visitar el poble i, de forma especial, La Cartoixa, fundada a la fi del segle XIV i famosa per haver estat la residència de l’escriptora George Sand i del músic Chopin.
Per la MA-1130 iniciarem la davallada fins Palma, girant en El Camí dels Reis per arribar al punt de partida.

Port-Valldemossa_4

{iframe}http://www.everytrail.com/iframe2.php?trip_id=510883&width=540&height=400{/iframe}