entrenando-alrededor-de-palma-ciclo-1Més que una ruta cicloturista pròpiament dita, avui presentarem una opció d’entrenament progressiu en pujades, augmentant la dificultat i duresa de les mateixes, així com la longitud de la ruta. La descripció turística i punts d’interès podeu trobar-los en altres rutes ja publicades anteriorment en aquesta revista.

entrenando-alrededor-de-palma-ciclo-3

Plantejarem 4 opcions de recorregut que ens poden servir per preparar-nos físicament per etapes més dures o llargues.

Prenent com a punt de partida la botiga de Cicles Bimont, totes les opcions surten per la MA-1041, on passats uns 5 kms. girem a l’esquerra a la MA-1016, direcció Calvià.

Opció A (Coll de Sa Creu, Palma): 21,900 Kms. Dureza (IBP): 49

entrenando-alrededor-de-palma-1

Seguint per la MA-1016 coronem el Coll dels Tords i després d’uns 500 metres girem cap a l’esquerra per la MA-1043 fins ascendir al coll de sa Creu, des d’on baixarem cap a Palma, passant per la Caserna d’Infanteria, i prenent la rotonda al Camí dels Reis que ens portarà al nostre punt de partida.

Opció B (Galilea, Palma): 42,058 Kms. Dureza (IBP): 111

entrenando-alrededor-de-palma-2

Igual que l’anterior fins al Coll dels Tords, seguirem direcció Calvià per la MA-1016 i des d’allà a Capdellà per la MA-1015. Girem a la dreta per la MA-1032 i pujarem fins Galilea, segona pujada de la ruta i baixarem fins Puigpunyent i, des d’allà, sense deixar la MA-1041 tornarem al nostre punt de partida.

Opció C (Esporles, Palma): 53,368 kms. Dureza (IBP): 152

entrenando-alrededor-de-palma-3

Igual a l’anterior, però a Puigpunyent seguim recte per la MA-1101, arribant fins al Graó de Superna. Un cop finalitzat el descens, girem a la dreta en la MA-1100 en direcció cap a Esporles, on a la sortida seguirem en direcció a Establiments i des d’allà en direcció a Palma. A la rotonda del Polígon Industrial girarem a la dreta en el Camí dels Reis per tornar a girar a la següent rotonda i arribar al nostre destí.

Opció D (Valldemossa, Palma): 67,95 kms. Dureza (IBP): 175

entrenando-alrededor-de-palma-4

Igual a l’anterior, però a l’encreuament amb la MA-1100 girem a l’esquerra cap Valldemossa, prenent el desviament a la dreta que ens portarà per la MA-10 fins a Valldemossa, després de superar el Coll d’en Claret, darrera pujada de la ruta.

Des de Valldemossa baixarem cap a Palma per la MA-1130, per tornar a prendre el Camí dels Reis i arribar al nostre punt de sortida.