Ruta Manacor – Son Carrió – Son Servera – Artà – Ermita Betlem – Artà – Capdepera – Far – Cala Bona – Cala Millor – Porto Cristo – Manacor.

KM.

• Far de Capdpera
• Cala Bona – Cala Millor

DESCRIPCIÓ

Des de Manacor, prenem la MA-4015 (Ronda del Port), seguint cap a l’Av. del Parc i prenent a laCicloturisme a Mallorca: Ruta Manacor dreta la MA-4021, direcció a Son Carrió, reduït nucli de població, famós per les seves famoses “coques”, tant dolces com salades.

Des d’aquesta població ens dirigim cap a Son Servera per la MA-4023 i MA-V-403-6. Allà podrem visitar l’església de Sant Joan Bautista, construïda a partir d’una torre de defensa, així com les “cases de possessió” de Ca s’Hereu, interessant mostra de l’arquitectura tradicional del poble.

Sortim per la MA-4031 en direcció a Artà, on destaca el recinte emmurallat de San Salvador i la seva església d’estil gòtic. Per la MA-3333 ens dirigim per una preciosa ruta cap a l’ermita de Betlem, aixecada sobre les ruïnes d’una antiga alqueria musulmana, amb magnífiques vistes sobre la badia d’Alcúdia.

Cicloturisme a Mallorca: Ruta Manacor
De tornada a Artà, prenem la MA-15 cap a Capdepera i d’allà al Far del mateix nom, punt més oriental de Mallorca, on, en dies clars, podrem veure Menorca.

A Capdepera, és obligada la visita al seu castell i nucli antic. El maig es celebra una Fira Medieval molt interessant.

Per la MA-4040 direcció Son Servera, coronant el Coll dels Vidriers (opció recomanada per evitar un túnel) i girant, a l’esquerra, cap al Port Nou, Cala Bona i Cala Millor. Per la MA-4023 arribarem a Porto Cristo, on són les famoses Coves del Drach. Sortim per la MA-4014 i MA-4015 cap a Manacor (variant del camí de Son Mas de la Marina), arribant al nostre punt de partida.